Annons:
Etikettallmänt
Läst 2074 ggr
Cochon
9/30/10, 8:39 PM

Helt ny

Halloj

Nu dök en tanke upp i huvudet på mig om att det kanske skulle vara kul att börja göra lite trådslöjd. Jag har tänkt på det innan och intresset finns här.
Jag har ingeting, men tänkte att detta inlägget kanske kan få mig att börja så smått. Så jag undrar vilka verktyg är bra och ha och var köper man bra tråd? Finns det någon speciell teknink eller så som kan vara bra att känna till? Eller ja ös på med tips. :)

Mvh 'Cochon'

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Annons:
gummimamma
10/1/10, 12:53 AM
#1

Du behöver inga dyra verktyg, utan det duger med det du har hemma eller billiga från t ex biltema eller annan varuhus. Loppisar har billiga tänger! Viktigast är att du har en bra avbitare. Jag använder mest bara avbitare och en spetstång, men det är bra att ha lite olika.

Till luffarslöjd kan du använda de flesta metalltrådar du kan hitta på t ex byggvaruhus, Biltema, mm. Prova dig fram lite. Svart tråd är lite svårare att få tag på än galvat eller rostfritt. Men det kan man köpa från Slöjd-detaljer.

Lycka till med luffarslöjdandet! Du visar väl upp bilder när du fått ihop något fint?

Cochon
10/10/10, 12:29 PM
#2

Usch vad jag är inaktiv, men men… :P

Tack så mycket för tipsen, har fortfarande inte kommit iväg och köpt något. *surar* Men jag har en bra bild på hur en ljusstake ska se ut, sen är ju bara frågan om jag kan få ut bilden i verkligheten. :P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Upp till toppen
Annons: