Annons:
Etikettbilder-på-trådslöjd
Läst 4631 ggr
gummimamma
2010-04-22 00:12

Kakfat

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en bild på mitt kakfat, som jag knåpat på under våren. Finns det fler här som har bilder på kakfat? Vore kul att se flera! Och i olika modeller.

Annons:
gummimamma
2010-04-22 00:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här är ett annat fat som jag gjort, men det är nog mer ett fruktfat.

isnornin
2010-04-22 15:03
#2

Jättefina båda två!

MVH Isnornin

Erdiz
2010-04-29 01:18
#3

super fina. vad använder ni för tråd? och vart hittar man det lättast och billigast?

SusannAlg
2010-04-30 00:33
#4

Jättefina fat!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

gummimamma
2010-04-30 23:58
#5

#3 Jag har använt lite av olika sorters tråd, men just till dessa två fat som jag har bild på här åvan har jag använt tråd från Slöjd-Detaljer - till stommen elefanttråd och till att snurra runt med har jag köpt rullar med 1 kg svart tråd. Gillar inte de där små pinnarna med ståltråd som går att köpa lite överallt, för de fyrkantiga pinnarna gör tråden knögglig, ojämn. Och de tar slut för fort. Har letat efter "storpack" med svart ståltråd här i omgivningarna, men det finns inte ens på järnaffären. Där finns bara galvaniserat. Jag tycker det svarta är finare.

Elirex
2010-05-27 22:44
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Vilka fina fat. Ien lång period gjorde jag fat med gamla glasasiietter som jag köpte på loppmarknad. Mycket roligt att göra och mycket vacker glas att hitta.

Annons:
gummimamma
2010-05-28 01:34
#7

Vad fin! Något liknande ska jag göra en dag…

MissLuna
2010-06-18 10:59
#8

Åh vad duktigt! Så fina kakfat :)

Tuva-Lena
2010-08-07 02:35
#9

Åh så fina fat! Lär nog ta tid innan man når upp till den nivån. Du g-mamma, du är en riktig tusenkonstnär du! Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

gummimamma
2010-08-08 18:30
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9 Ja, jag gillar att variera mig. Blir uttråkad av att göra samma sak om och om igen. Men det har sin nackdel i att det behövs så otroligt mycket utrymme till all material och verktyg jag behöver till mina projekt. Och gubben min är likadan, så han behöver utrymme till sina projekt. För inte kan vi samsas om att hålla på med samma hobby! Till viss del kan vi samarbeta, och ibland t o m prova på varandras hobbysar, men för det mesta håller han sig till trä och jag till textil och luffarslöjd. Ett lysande exempel på samarbete är ljuskronan vi gjorde under sommaren - jag gjorde kronan och han trähjärtanen som dekorerade kronan. Dessutom har vi mycket nytta och nöje av att diskutera våra projekt med varandra och gemensamt lösa hur en del saker ska göras.

Upp till toppen
Annons: