Annons:
Etikettallmänt
Läst 1794 ggr
isnornin
6/30/09, 8:17 AM

Lampskärm??!!

Ljuskronor i all ära, men när mann har katter så kanske man behöver vara lite extra försiktig;)

Jag tänkte pröva mig på en lampskärm! Är eld o lågor över min idé;) Har gjort en mini mini skärm som jag tänkte att fåglarna ska få talgbollar på/i i vinter (oj vad rörigt det blev!)

Jag vet alltså hur jag vill att skärmen ska se ut, men vet inte riktigt hur jag ska få till hänganårdningen till lampan *S* (det ska vara en skärm som hänger från taket;)

Har ni idér el gjort lampskärmar och kan hjälpa mig?

MVH Isnornin

Annons:
flowergirl
6/30/09, 11:40 AM
#1

Hej!! jag är också lite försiktig med eld här hemma, har en del otrevliga erfarenheter huTyst..jag tänkte på dina funderingar ang upphängningsanordning, när jag gjorde mina "fågelhus"som hänger så började jag med själva arbetet (taket) som när man gör en nagg och då blev ju själva ringen en bra upphängnings ögla…Tungan ute

isnornin
6/30/09, 4:12 PM
#2

#1 minns du vart bilden på den är?

MVH Isnornin

flowergirl
7/1/09, 12:28 AM
#3

Hej! den finns på utomhusprojekt #15 men du,sen kom jag på att om det skall vara en el-sladd också upp igenom lampan så funkar ju inte min tanke Oskyldig..får nog fundera lite till..kanske kan man gör som en spiral av tråden och dölja sladden i..hmm..klurigt, får sova på saken hi hi. 

isnornin
7/1/09, 5:27 PM
#4

Ja, det är ju sladden som ska på plats;) jag tänkte att man kan börja med en cirkel som öppning sen utgå från den med pinnar som hänger ner och sen kan man börja tvinna…. Ellaer man kanske det blir bäst att löda pinnarna innan man börjar veva med smalare tråd *S* vi får väl testa lite varianter o se;)

MVH Isnornin

vildarosen
7/11/09, 8:34 PM
#5

Hur går det me lampskärmen? Bilder önskas om du har kommit vidare me det!Glad

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

isnornin
7/16/09, 12:59 AM
#6

Jag kom just hem från semestern, jag får ta o börja med projektet:)

MVH Isnornin

Annons:
Upp till toppen
Annons: