Annons:
Etikettbilder-på-trådslöjd
Läst 3806 ggr
Iram
2009-06-09 22:32

Kissekatt...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Började knåpa ihop lite trådkatter för ett tag sedan. De är meningen att passa i fönstret så att solen kan lysa på pärlorna och prisman längst ner.

Det är verkligen roligt att göra tvådimensionella djurfigurer. Det går ju så snabbt! :-)

Annons:
flowergirl
2009-06-09 23:20
#1

vilken gullig!! ja det är verkligen kul att göra trådfigurer,jag börjar nog få lite dille på det, och med en och annan pärla så blir det ju så

himla fint…Glad

joggman
2009-06-10 12:13
#2

Jättefin, jag tillverkade en liknande för ett tag sedan, men den satte jag vingar och gloria på (änglakatt) , den blev absolut inte bra och passerades till papperskorgen. Men jag ser ju att det blir jättefint utan änglaattiraljer, kanske ska försöka mig på enbart en katt. Svansen hängde dock rakt rakt ner på min och hade ytterligare en sväng, vingarna var på sidan. Jag hade ett snäckskalshjärta i halsen.

Iram
2009-06-10 12:15
#3

Fast det där med vingar ska jag nog testa, det lät lite kul. Sådana där vingar som man väver trådar igenom kors o tvärs med pärlor lite här o där. Tack för tipset! :-)

Ritva
2009-06-11 00:17
#4

Hur fäster ni pärlorna så där på kanten! Har ju en katt själv som jag försöker få till och skulle försöka sätta pärlor som klor, men jag får F*n inte till det! Pärlorna glider bara iväg hur jag än försöker fästa dem! Skrikandes

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

fridelfina
2009-06-22 16:27
#5

Popcornett) om du trycker på den lilla bilden och sen på den bilden får du en förstoring och kan se att Iram har virat en tunnare tråd runt den tjocka tråden som formar katten. På den tunnare råden har hon trätt pärlorna.

 
 

Ritva
2009-06-22 19:38
#6

¤5 Jo det har jag sett men jag får inte till det, fast det kan ju beror på att jag bara vill ha dem på tassarna på min katt. Om du kollar tråden "Behöver lite hjälp…" så ser du hur min katt ser ut!

Ritva

"Små saker vi fått gjorda, är bättre än stora saker vi planerar att göra."

Annons:
siddelina
2009-07-07 20:50
#7

Fin kisse, Iram!

flowergirl
2009-12-13 14:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hej på Er alla trådnissar!

Här kommer en lite annorlunda "lussekatt" han är gjord i 2mm svart järn tråd och virad efter en bild som jag ritat med inspiration från min egen lite små tokiga och busiga katt som heter lussen.

Hoppas att ni får en trevlig lucia/ mvh flowergirl/

SusannAlg
2009-12-13 18:50
#9

Mysig lussekatt!!!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

siddelina
2009-12-31 17:38
#10

#8 Vad fin lussekatt! Liknar min Leokatt, han brukar göra så där Skrattande

Upp till toppen
Annons: