Annons:
Etikettallmänt
Läst 2791 ggr
Elinastradtjack
3/10/11, 9:35 PM

Hjo 2011

Jaha, då vart det dags igen att tänka på sommarens mässor! Själv ska jag i år medverka på Hjo, för första gången! Även första gången för mig på en såpass stor mässa.. Spännande!

Några fler som ska dit? (:

Annons:
Elinastradtjack
5/16/11, 6:31 PM
#1

Ja här var det inte mycket action ^^

Iallafall, ni som är intresserade och beger er till Hjo i sommar kan träffa mig i monter 131 under 8-10 juli (:

gummimamma
5/19/11, 3:01 PM
#2

Jag skulle haft lust att åka på en massa marknader och mässor, men har inte fått gjort så mycket under vintern som jag hade hoppats. Har varit nästan totalt handlingsförlamad i vinter!!! Det lilla jag lyckats meka ihop går åt i hantverksboden i Karlshamn och de få marknader jag ska vara med på. Men kanske, kanske kan jag ta en tur upp till Hjo och kolla in där, trots att det är rätt långt upp från oss. Jag och min man har några gånger pratat om att åka dit och sälja någon gång. Men det får bli ett annat år…

ajax07
7/12/11, 10:37 PM
#3

Tack för den trevliga lilla pratstunden i Hjo!

Mycke fina grejer du hade med dig!

Kram

Elinastradtjack
7/18/11, 1:49 PM
#4

Hallo (:

Tack själv! Alltid trevligt att träffa folk i verkligheten! (:

EwaTrad
7/22/11, 11:53 PM
#5

Hej Elinas Trådtjack!

Hur var det i Hjo? Funderar på att åka dit nästa år?!

Vad ligger kostnaden på? Skall man ta med sig bord? Var det mycket folk?

Gick försäljningen bra?

Hälsningar Ewa

gummimamma
7/23/11, 10:15 PM
#6

Jag var en sväng till Hjo och tänkte leta upp dig, men hade totalt glömt bort vad du hette och vilket nummer du hade. Så jag knallade runt och kikade lite allmänt och babblade med en del hantverkare, men vet inte om jag pratade med dig. Men det var trevligt ställe, även om jag tror att jag missade en del p g a att vi hade lite ont om tid och skulle vidare på vår semesterresa. Vi kanske ses någon annanstans!

Annons:
Elinastradtjack
7/24/11, 5:30 PM
#7

Hallo både Ewatrad och gummimmamma!

Det var otroligt mycket folk så kan erkänna att jag inte helt kommer ihåg alla jag pratat med :/ Men jag gör mitt bästa! ;)

#5. Jag tycker att Hjo är en utav de bästa mässorna! Det är den enda riktigt stora jag har varit med på, men valde just Hjo efter att i flera år ha besökt olika mässor och kännt av stämning och annat. Jag har redan bestämt mig för att medverka även nästa år! Det kostade i år 2500, då ingick det marknadsstång och bord, det enda som behövdes tas med var en egen pressening och klämmor att sätta fast den med. Det finns även möjligheten att hyra bara mark och ta med sig efter partytält eller liknande. tror det kostade 600kr/m då, men är inte helt säker på den siffran.För mig som är hobbyhantverkare är det rätt dyrt att vara med, men pratar man med andra mer professionella utställare så säger de att det är billigt!

Det är alltid mycket folk som besöker mässan (runt 60 000-70 000/år) och jag sålde riktigt bra för att vara första året, tyckte jag. Mest småsaker, vissa saker sålde även slut. Stora saker är alltid mer svårsålda och att kontanterna i bankomater och annat tog slut i stan gör ju inte saken bättre. Dock säger även här rutinerade utställare att det är viktigt att återkomma år efter år, då folk vet redan innan de kommer till mässan vad de vill ha och inte har med sig så mycket mer pengar än till småsaker.

Det som märktes i år är att luffarslöjden har exploderat! Var hela elva bord som hade med sig luffarslöjd, vara 6-7 (inklusive mig) hade enbart luffarslöjd och resten blandade med annat hantverk. Det gäller att hitta sin egen nisch som säljer.

#6. Det är ett av problemen med sådana stora mässor, det är svårt att hinna med att se allt!

//Elina

joggman
9/8/11, 8:02 AM
#8

Kul att det gick bra. Jag har funderat på att delta nästa år. Hur är det att få tag på boende under mässan?

Elinastradtjack
9/13/11, 11:15 AM
#9

Vi bokade boende redan i februari, alltså så fort campingen i Hjo började ta upp bokningar för sommaren och alltså innan jag egentligen visste om jag fick komma på mässan eller inte. Man vet ju vilken helg det är så inte problem att boka tidigt då man får avboka en viss tid innan. (Den helgen har de inte direkt svårt att fylla platserna i sista sekund heller) Vi bodde alltså i en liten fyrbäddsstuga på campingen, väldigt mysig och fräsch.

EwaTrad
10/9/11, 12:33 PM
#10

Tål verkligen att funderas på!

Just nu är det mycket på gång, och detta är för mig endast en

hobby, arbetar 95% så vi får se hur det blir.

/ Ewa

Elinastradtjack
10/10/11, 10:43 PM
#11

Ja det krävs ju en hel del grejer för kunna stå tre dagar på en sådan mässa. Jag hade med mig lite för lite och sakerna började ta slut sent på lördagen.. Hade dock med mig en hel del större (läs dyrare och mer svårsålda) saker som kunde fylla ut så att det i alla fall inte såg tomt ut (: Själv pluggar jag på 150% så vet hur det är med tiden, väldigt svårt att få den att räcka till allt!

Upp till toppen
Annons: