Annons:
Etikettbilder-på-trådslöjd
Läst 4106 ggr
SilverTail
3/1/10, 6:31 PM

iihh vågra man verkligen lägga in sina saker här..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja vågra jag?? när det är sååå många duktiga här som gör såå fina saker!!

Ja, men jag är ändå stolt över mina saker så jag lägger in lite bilder..

Är ny när det gäller trådslöjd och jobbar med billiga varianter på ståltråd och lite tjockare tråd, och helt vanliga tänger.. :) billigt och bra från Verktyg**oden..

Annons:
SilverTail
3/1/10, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

en ljusstake till.

SilverTail
3/1/10, 6:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

ljusshållare.. ;)

SilverTail
3/1/10, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

lite krokar

SilverTail
3/1/10, 6:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

och en slags skål/korg

Det var sista..  finns några sker till men det blir jobbigt att kolla igenom alla bilder då.. 

Hoppas ni skriver någon snäll rad, och kanske några tips.. :)

flowergirl
3/1/10, 8:10 PM
#5

Hej Silver Tail!

Tack för dina fina inlägg!! klart att Ni skall våga visa era alster, det är ju det som är så roligt med den här sidan att se alla olika stilar.

Även om vi arbetar i samma teknik så blir resultaten högst personliga. Jag gillade dina krokar och den sista skålen-ursnygg-

Fortsätt att jobba efter dina egna ideer tycker jag och du verkar ju ha mycket bra teknik redan!

Lycka till mvh flowergirl

gummimamma
3/2/10, 12:07 AM
#6

Det är jättefina saker du gjort!

Det är ju det fina med luffarslöjd, att man behöver varken dyra verktyg eller material. Man tager vad man haver… Alla har råd att knåpa ihop någonting roligt. Och oftast har man allt som behövs redan hemma. Om man behöver köpa tänger, så finns det i alla möjliga priser. Från några tior till flera hundra kronor. Det är klart att de dyra är i bättre kvalité, men även de billiga duger i alla fall när man bara vill prova på. Ett tips är att kolla efter tänger på loppisar, där man kan få kvalitetstänger för billig peng. På loppisar kan man även hitta en massa pärlor och annat fint att dekorera luffarslöjden med (gamla halsband är perfekta att slakta till detta syfte).

Annons:
joggman
3/2/10, 10:36 AM
#7

Jättefina saker!

Krokarna är ju helt underbara, unika och lekfulla. Jag gillar lösningen på den sista skålens fot.

joggman
3/2/10, 10:57 AM
#8

Silvetail,

"Är ny när det gäller trådslöjd och jobbar med billiga varianter på ståltråd och lite tjockare tråd, och helt vanliga tänger.. :) billigt och bra från Verktyg**oden.."

Järntråd är billigt, är det dyrt är det inte bättre som många tror, järn är järn och finns inte i olika kvaliteér, utan bara i olika mjukhetsgrader, och med olika legeringar. Detta påverkar inte priset (fast hobbybutiker tror nog att deras järn har "högre karat" än järnhandlarnas, med tanke på prissättningen).

Köp aldrig dyr tråd= bortkastade pengar. 

Jag arbetar yrkesmässigt med trådslöjd och har bara billiga tänger (typ billigaste på Clas Ohlsson, Rusta, Öb och liknande affärer) Förutom en liten eltång som jag använder när jag böjer små änglaörhängen i ståltåd, då behöver jag millimeterspresition. Så dyra tänger är också bortkastade pengar.

Jag vet inte hur många gånger jag fått bemöta påståenden liknande dessa "Jag har provat det här, men min tråd var så dålig så det fungerade inte" och senast i helgen fick jag höra "Jag har köpt material och skulle börja, men det gick inte för jag hade köpt för billiga tänger"

Övning ger färdighet och tålamod är lösningen.

SilverTail
3/2/10, 1:34 PM
#9

#7  hihi jaa det blev en nödlösning..  :) hade ingen idé hur jag skulle få till en bra fot.

Tack alla andra.. Kul att läsa era inlägg..  :))

SusannAlg
3/3/10, 5:28 PM
#10

Jättefina saker! Tack för att du delade med dej av dem! Alltid kul att se vad folk pysslar med!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

SilverTail
3/3/10, 9:46 PM
#11

tack  :)

SilverTail
9/6/10, 11:16 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Nu är den äntligen färdig, min ljusstake..!

Den är ca 40cm hög från botten plattan till överst på ljushållaren..

:D

SilverTail
9/6/10, 11:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

en till

Annons:
NAlmgren
11/29/10, 9:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Jag har precis börjat "trådslöjda" (efter att ha gått och helgkurs genom ett studiefrämjande).

Jag har gjort ett kakfat…

NAlmgren
11/29/10, 9:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Och ett "servisställ" för mina finaste "Mon Amie"-koppar och fat!

Iram
2/23/11, 6:15 PM
#16

Ni gör verkligen suveränt fina grejer! :-)

Upp till toppen
Annons: