Annons:
Etikettallmänt
Läst 3248 ggr
flowergirl
2/9/10, 11:06 AM

allt prat.....

Oj vad jag saknar allt prat som va på denna sida förr……….vad ha Ni tagit vägen? Man ser ju att det är många som är inne och tittar men inte många som lämnar några rader.

vad tycker ni, är det mest bara en titt sida eller är ni för lata helt enkelt hi hiFlört

 Iram och isnornin har ju länge försökt styra skeppet men det är ju vi alla andra som måste hjälpa till och hålla lågan igång annars blir det ju lite konstigt.

Hoppas att någon vill kommentera detta….

Mvh Mia

Annons:
Coturnix
2/9/10, 9:36 PM
#1

För min del tror jag att det är solbrist och allmän utmattning. Jag är så trött och oinspirerad så det är inte klokt. :(

joggman
2/10/10, 10:44 AM
#2

Jag håller med dig, flowergirl.

Jag lever ju på mitt hantverk, så tråkigt nog blir det ju inte så mycket för mig att skriva om då nästan allt jag tillverkar är såååååååå kommersiellt.

Jag åker ju på en del mässor och marknader och det vet jag knappast om det är så intressant att läsa om.

flowergirl
2/10/10, 11:27 AM
#3

hej igen!

jo coturnix, jag kan ju hålla med om att denna vinter är lite väl häftig iallafall för oss räkor som bor söder om dalarna…man är helt enkelt inte van vid denna eviga kyla och och all jv snö som skall skottas jämt uuuu.

Till joggman, jag tycker att allt du skriver är intressant!! du verkar ju ha en enorm kunskap om hantverket,material,koll på vad som är säljbart och roliga,fina,personliga produkter är ju inte något som bara kommer till av sig själv…

Kanske skullle det finnas en tråd med bara vardags prat så att man inte får prestations ångest, för igentligen så är det ju lika kul å höra hur ni har det och man kan ju inte alltid vara på Topp!!Foten i munnen

Själv så skall jag ut i snön och gå en långis med voven nu innan jag börjar jobba och vet Ni SOLEN SKINER.

                ha det bra Mvh Mia

Själv så börjar jag ju sakta att bli lite realist vad det gäller å sälja det får jag nog lägga ner men att hitta på olika modeller och skapa allt möjlig i luffarslöj är än så länge roligt.

joggman
2/11/10, 2:58 PM
#4

Här uppe har vi betydligt mindre snö än förra vintern.

Jag hoppas att det inte är för kaotiskt neröver, då jag ska ta bilen till Stockholm på onsdag för att ställa ut/sälja på Syfestiveln i Älvsjö nästa helg. Så om någon på detta forum ska dit, så är ni välkomna att presentera er. Tyvärr så kommer jag inte ha några större unika artiklar med mig. Men änglar i alla skepnader, hjärtan, blommor och halsband.

Denna kommentar har tagits bort.
flowergirl
2/13/10, 5:35 PM
#6

jag tror att det spökar på min dator…det blev liksom lite konstigt, här ovan, en tom ruta? blindskrift…men vad jag tänkte säga var bara:

vad spännande att vara med på en sådan stor mässa, jag skulle få hispan direkt Tungan ute

Tror att min dotter skall dit, hon är sömmerska, får väl hälsa genom henneSkrattande

Syr du också eller visar du bara "trådslöjd"

Mvh flowergirl

Annons:
joggman
2/13/10, 7:05 PM
#7

Jag kommer enbart att ha med mig trådslöjd. Syfestivalen är ju inte en mässa enbart inom textil, utan mera en kreativ mässa.

Jag är utbildad sömmerska, och har arbetat med att sy i nästan hela mitt liv. Nu har jag ju mitt eget företag, Lerkusen konsthantverk Jämtland. Förutom trådslöjden, håller jag även på med stengodskeramik och syr lite grann.

Förutom mitt eget företagande så jobbar jag timmar, i snitt 12 timmar i veckan, på Frösö Hantryck , där jag syr upp deras artiklar efter ordrar.

Hälsa din dotter att hon får komma fram och presentera sig.

flowergirl
2/13/10, 11:54 PM
#8

Du har många järn i elden du, det krävs nog en jämtlänska för att hinna med allt hi hi.

jag skall hälsa henne det, får väl se om hon törs…

joggman
2/14/10, 8:27 AM
#9

Flowergirl, hur gammal är din dotter? Syr hon yrekesmässigt?

Jämtländska, ja jag räknar mig nog som en sådan. Men jag är född och uppvuxen i Stockholm! Mina tidiga år på Östermalm alldeles vid Gärdet och senare i Tumba.

flowergirl
2/14/10, 1:52 PM
#10

hej igen! hon är 22år och har precis tagit sin examen som dam skräddare efter många år i olika skolor. Så nu söker hon anställning alt funderar på att starta eget men som arbetsmarknaden ser ut idag så är det ganska tufft ,men hon hankar sig fram.

Så du är lite stockholmare också då, det ante mig he heCool

mvh Mia

joggman
2/14/10, 2:17 PM
#11

Va kul! Jag sydde mycket på beställning förut, allt från brudklänningar till gardiner. Men även där är det svårt att få folk att förstå vad det är värt.

siddelina
2/19/10, 8:38 AM
#12

Självklart måste alla hjälpa till om det ska bli något av det hela. För min egen del har det varit fullt upp med uppsatsskrivning och tentor, så jag har knappt haft tid att sova Förvånad

Men jag ska försöka skärpa mig med att berätta vad jag trådpysslar med  Skrattande

joggman
2/28/10, 9:10 AM
#13

Flowergirl, var din dotter på syfestivalen, eller fastnade hon någonstans på vägen? Pendeln stod visst stilla i två timmar på lördagen.

Jag lämnade bilen hos min mamma i Sickla, det tog mig 1,5 timmar att ta mig till Älvsjö på lördagsmorgonen, med buss, tunnelbana och pendel. Med bil tar det 8 min……

Tacka vet jag Jämtland, här kan det snöa en halvmeter och vara -35 grader och ändå fungerar allt som vanligt!

Annons:
flowergirl
3/1/10, 11:14 AM
#14

hej joggman.

jo hon lyckades ta sig dit men blev besvkien, hon tyckte att det mest var en massa tant quilting över allt…ungar hi hi. Hur gick det för dig? fick du någon respons från publikenSkrattande

Ja-Den här standen är verkligen helt hopplös på vintern!! man kan ju undra hur det kan fungera så bra i norra sverige som alltid har mycket snö…

Mvh Mia

joggman
3/2/10, 10:31 AM
#15

Flowergirl, jag förstår att din dotter var besviken. Mässan titulerar sig mycket missvisande. Jag har tidigare besökt denna mässa, och utifrån de erfarenheterna beslöt jag mig för att deltaga.

För mig gick det långt över förväntan, besökarna på denna mässa är just en grupp som gillar att pyssla lite själv och köpa pynt till sitt hem. Om inte mässan framöver kommer att krocka med något annat kommer jag att vara med igen.

Mina egna inköp begränsades till några meter tunt vadmalstyg som jag ska sy en mantel av (jag behöver en sådan när jag deltar på medeltidsmarknader), en läcker tunika (med kulturtantsvarning, enligt min son), söta små hemtatithjärtan, 4mm, som jag ska ha till mina änglaörhängen och 10 strängar snäckskalsstjärnor som ska vara halshängen till änglar.

Värst var ända montern som enligt skyltar sålde modetyger, undrar just när de var moderna? Förmodligen under tidigt 80-tal.

SusannAlg
3/3/10, 5:29 PM
#16

Fniss… jo men gammalt mode kommer ju tillbaks… så vem vet! Det kanske var jätte "hippa" tyger…….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Upp till toppen
Annons: