Annons:
Etikettallmänt
Läst 2055 ggr
isnornin
8/28/09, 9:56 PM

idér

Jag var på Indiska i dag, köpte en servettring och ett glasunderlägg av pärlor och tråd… Tänkte att jag skulle få lite idér till egna prylar. Var,när hur får ni eran insperation ifrån?

MVH Isnornin

Annons:
flowergirl
9/5/09, 7:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej på Er alla! det var länge sen sist…oj vad den här sommaren gick fort och allt man skulle hinna med! Men nu är det ju äntligen höst och man kan gå inomhus och börja pyssla igenFlört

Jag hämtar mycket av min inspiration genom att titta på annat hantverk typ keramik,smide och korgflätning som ju faktiskt  är lite samma teknik  fast med annat material förståss.Sedan tycker jag att det är viktigt att sakerna som jag gör skall ha en praktisk användning också.

Naturligtvis är ju även denna sida en favorit även om aktiviteten inte ligger på topp just nu men det kommer nog igång snart.

Mitt senaste luffarprojekt blev en korg typ "STOR" , den har jag lämnat iväg på försäljningTungan ute får väl se om någon nappar, kul var det iallafall att prova på att göra en rejäl sak. Tråden jag använde är en vanlig tjock stängseltråd 3mm i stommen och till spiralen är det en 2mm galvtråd.

                                    mvh flowergirl

flowergirl
9/5/09, 7:48 PM
#2

Ps. kan ju även tillägga att jag själv håller på att göra mig en liten "tittblogg" om ni är intresserad av å se vad jag har gjort innan, kanske kan det ge någon lite ideer. www.luffarmia.bloggagratis.se 

                             väl mött!!!Glad

flowergirl
9/7/09, 6:40 PM
#3

-eee upps jag skrev visst inte en korrekt adress ovanför här Foten i munnen..

Jag provar igen http://www.luffarmia.bloggagratis.se hoppas att det blev rätt nu.

flowergirl
9/9/09, 11:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Nu när hösten är här och man har mycket som skall planeras kanske en memotavla inte vore så dumt..en idee som jag också fick från en inredningstidning som heter Vakre Hjem och interiör.Glad

ps zooma gärna…..hi hi….mvh flowergirl……………

isnornin
9/10/09, 2:59 PM
#5

Vilka bra idéer!

MVH Isnornin

Rozzy
9/16/09, 12:46 PM
#6

Fina saker du har skapat!!

Annons:
flowergirl
9/17/09, 12:20 PM
#7

Tack!Glad hoppas att det snart blir fart på Er också för jag vill se MER luffar slöjd som Ni gör det är ju så himla kul att se vad som pysslas ute i stugorna.                             /flowergirl/

Rozzy
9/17/09, 12:37 PM
#8

jg är ju ingen äkta luffare, så jag är lite självkritisk…

flowergirl
9/17/09, 9:14 PM
#9

Nä men vad då #8 här är vi alla "äkta" bara man jobbar med tång & trådFlört

 Och ingen idee är för liten om det så bara är en liten knorr så kanske den kan ge upphov till värsta tanke stormen.

            Så släpp loss nu här är alla så hjärtligaSkrattande

Rozzy
9/18/09, 1:24 AM
#10

Ska försöka sätta knorr så fort jag frisknat till från infulensan.

Jag har faktiskt ett stort projekt sm stannat upp så jag kanske kan få lite tips, det är en en ljuskrona…

flowergirl
9/18/09, 11:54 AM
#11

Men usch influensaFoten i munnen krya på dig! En ljuskrona upps,det är ju inte det lättaste direkt, att få alla delar lika å passa ihop och sedan få till ljushållare som ska sitta säkert….det va ingen dålig start på luffarfrontenGlad. Jag tror att det finns ljuskroneprojekt här i nån tråd, så du får snoka runt lite.

lycka till!!

Rozzy
9/18/09, 3:21 PM
#12

Tack, jag ska titta om jag hittar länken. Min blir nog inte så traditonell ser ut som en trädkrona uppochned,  med strikta löv i topparna.

vildarosen
10/3/09, 7:20 PM
#13

Jag får väl ta o fota det jag gjort hittils, det är mest skålar på högg fot o nåra krockar för sen så klara jag inte mer med händerna då värken varit svår så styrkan har varit borta men det börjar bli bra så snart så--Tungan ute

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Annons:
Rozzy
10/6/09, 3:00 AM
#14

jaaa!

Upp till toppen
Annons: