Annons:
Etikettutomhusprojekt
Läst 2766 ggr
Iram
6/16/09, 12:36 AM

Tips på ljuslykta!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag antar att en hel del tänker äta Abbas inlagda sill såhär i midsommartid. Släng för all del inte bort glasburkarna sedan. Just Abbas är så snygga att de passar jättebra att göra ljuslyktor av.

Själv tänker jag göra många och hänga på altanen, flera olika färger och vackra prismor ska det vara. Måla dem med glasfärg blir också snyggt. Man kan strunta i upphängningen och göra bordslyktor istället om man vill.

Kanske inte sådär jättemycket trådarbete men nog är det lite pysslande med upphängning och dekoration. Självklart kan man använda andra glasburkar också, tex från barnmat. Fast just Abbas sillburkar är så snyggt fasade tycker jag.

Flera ska det vara för att ge rätt effekt. Jag tänker skaffa en stor knotig gren och hänga upp i altantaket, och sedan låta lyktorna hänga från den i olika höjder. Det blir nog vackert, särskilt lite mörkare kvällar i augusti.

:-)

Annons:
Alex05
6/16/09, 9:10 AM
#1

Jag som brukar slänga mina burkar, men det här var ju en strålande idé. Fast så snyggt som du har gjort det blir nog svårt.

Vad använder du för tråd? Jag bara måste prova detta när nästa sillburk blir tom :)

Idén med knotig gren gillar jag, det var en bra idé, jag har lite grenar och massor av kottar, kanske man kan hitta på nåt fint tillsammans med ljuslyktor.

MysigtGlad

isnornin
6/16/09, 10:47 AM
#2

Vilken bra idé, tack för tipset

MVH Isnornin

vildarosen
6/16/09, 1:22 PM
#3

Vilken kanonidé nu ska sillburkarna sparas efter sambon slukat innehållet.Tungan ute

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Upp till toppen
Annons: