Annons:
Etikettallmänt
Läst 1408 ggr
WHISTLE
6/21/09, 11:11 PM

Fyrkantig trådslöjd?

Är helt nybörjare på sidan och på "forum-häng" och även på trådslöjd. Har snott ihop några pannfötter och någon skål med riktigt bra resultat. Nu sitter jag här i min härliga sommarstuga och försöker mej på att göra något fyrkantig med kant, typ fyrkantig korg, men går bet. Någon som har kunskap och tips så får ni gärna dela med er.

Annons:
flowergirl
6/22/09, 11:58 PM
#1

Den frågan har jag också klurat mycket på!! jag gjorde till slut som "vanligt" alltså använde mig av en botten platta med förborrade hål som jag satte ståndarna i och virade sedan tråden allt efter som i en "fyrkantig"spiral. När botten var klar så lät jag bindspiralen gå ner över kanten och bilda "väggar" på korgen. Du kan kika på min fyrkant eller rektangel formade luffarslöjd på "utomhusprojekt" #13 där jag snurrat ihop en fågelmatar balkong…….

hoppas att jag var till lite hjälp, det är knepigt att beskriva med ord när man gör hantverk Tungan ute

WHISTLE
6/23/09, 12:10 AM
#2

Tack för tipset! Jag tar till mej din hjälp för du har verkligen lyckats bra med fågelmatarbalkongen. Jättefin!! Imorgon tror jag blir en bra dag för fyrkantig trådslöjd om inte för många andra väntande projekt kommer emellan

Upp till toppen
Annons: