Annons:
Etikettallmänt
Läst 1595 ggr
joggman
2/13/09, 10:11 AM

Vintermarknad

I morgon ska jag på vintermarknad, så håll tummar för att vädret inte blir allt för bedrövligt!!!

Jag har laddat med ett par nya eluppvärmda sulor, hoppas att de håller vad de lovat, då de inte var billiga direkt.

Annons:
Coturnix
2/13/09, 11:11 AM
#1

Önskar dig lycka till med marknaden! Jag antar att du behöver skorna för att det är du som ska stå bakom ståndet och sälja. Vad roligt! Hoppas på ett litet reportage/rapport sedan då!? Glad

joggman
2/15/09, 9:59 AM
#2

Väl hemkommen från marknaden igår. Rustad med värmesulor och heat-pak i vantarna så klarade jag dagen utan att frysa.

Var på ett nytt ställe och träffade på två trådslöjdare som jag aldrig träffat tidigare. Man blir väldigt inspirerad när man träffar på andra och får utbyta lite erfarenheter.

Folk var inte så köpsugna, men det blev väl någon femhundring över när man betalat plats, hyra av marknadsstånd och bensinpengar. Som vanligt var det mycket småkrafs som såldes. Det får helst inte kosta över 100 kr, och gärna under en femtiolapp….

flowergirl
2/15/09, 5:46 PM
#3

hej! vad trist att folk är så snåla..du som gör så fina sakerRynkar på näsanvad menar du  med små krafs, vad är det? Du, dom där sulorna skulle jag vilja prova, jag som envisas med att rida fast det blåser snålt och fossingarna tar ju alltid mest stryk!! vad kommer dom ifrån? Jag tror ändå att detta med luffarslöjd kan bli stort om man vill sälja för i varenda inrednings tidning så dyker det upp luffargrejor på var och varannan sida, så ge inte upp- folk behöver oss-dom har bara inte fattat det ännu!

joggman
2/15/09, 7:30 PM
#4

Småkrafs= Små änglar, dubbelvikt kort med liten trådängel och kuvert, halsband av järn och någon pärla, blompinne med ängel, vättar i keramik, skyddsängel som är en liten ängel med halvädelsten och textkort som beskriver stenens egenskap, halsband och örhängen i form av små änglar i järn med glasdroppe, ett och annat hjärta.

Det är inte rätt tid för försäljning nu, och det vet jag ju om eftersom jag åker på en del marknader. Det brukar komma igång framåt sommaren. Men på marknader säljer man så gott som alltid nästan uteslutande småkrafs. Större grejjer handlar folk i affärer, och på speciella hantverksmarknader.

Sulorna fick jag tips om av en jobbarkompis, det består av sulor och ett par uppladdningsbara klossar som man kopplar till sulorna. Finns på jakt och sport affärer. nu var de ju inte så billiga, sulorna kostade 495 kr och klossarna 995 kr. Men jag står ute en del på marknadetr på hösten och vintern och då kan de vara värda sitt pris.

Jag har inte provat mina under ridning, jag brukar inte frysa om fötterna när jag rider, använder ett par hiskligt fula snowjoggers från åttiotalet och de fryser man inte i när man är under rörelse.

flowergirl
2/18/09, 7:06 PM
#5

Tack för svaret#4 även om jag kom ifrån ämnet lite..aha en ryttare till minsannFlörtjag är en riktig frys fia tyvärr fast jag har hållit på med hästar nu i snart 30 år- oj vad åren går-mvh Flowergirl

SusannAlg
2/25/09, 2:23 PM
#6

Jag skulle vilja ha värmare i handtagen på min cykel… det blir så kallt om fingrarna när jag cyklar och delar ut tidningar på mornarna… men än har jag inte sett någon sådan uppfinning…. får väl uppfinna själv…. hmm….

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Annons:
miuljo
3/1/09, 7:46 PM
#7

jag skulle vilja ha värme i näsan när det blåser! fryser om näsan så man kan tro den ska trilla av.. :S

SusannAlg
3/2/09, 12:16 PM
#8

Det går säkert att uppfinna en näsvärmare också!Flört

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Upp till toppen
Annons: