Annons:
Etikettallmänt
Läst 9062 ggr
Coturnix
2/24/09, 2:17 AM

Vad slöjdar Du just nu?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sist gjorde jag en slags bägare. Och satte små kristaller i snurrorna. Just nu låter jag lagerblad torka i den.

Annons:
isnornin
2/24/09, 8:55 AM
#1

Vilken fin Coturnix! (far får du tag i färska lagerblad?;)

Jag har influensan:( Men ska nog vara på G när som helst!

Ett armband har jag tänkt göra bara jag kommer ihåg att köpa lås till det, man kan ju bli lite sur när man kommer hem med en förpk med lås och inget dera går att öppna!:(

MVH Isnornin

Tiia
2/24/09, 12:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

några ljushållare m.m håller jag på med just nu

mattiz73
2/24/09, 7:55 PM
#3

Jag har varit magsjuk men ikväll ska jag sätta igång med ett projekt som min sambo kom på! Vi ska på Hawaiifest på lördag och till honom vi ska till ska vi sätta in pengar på hans konto. Men för att ha med oss något så ska jag snurra ihop några blommor och sätta i Oasis och dekorera med lite pärlor. Ja, vi får se om sambon blir nöjd annars får jag väl spara dem på hög!

flowergirl
2/24/09, 8:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Vad kul med lite"vernissage"Kyssjag har provat på -trådträd- som det fanns så fina här nångonstans. Mitt blev dock ett lite mesigt fösök men övning ger färdighet har man ju hört, he he mvh flowergirl. #2 fina lyktor! du har varit flitig minsann…

Coturnix
2/25/09, 12:03 PM
#5

#1 Vad trist med influensa. Snart återfrisknande!

#2 Vilken arbetsglädje!;) Som de står uppställda på bilden ser jag dem som figurer grupperade i små familjer. De är som om de vore levande.:)

#3 Det blev väl fina blommar!:) Ingen bild?

#4 Mesigt? Jaha, tycker det var ett fint träd!:)

SusannAlg
2/25/09, 1:24 PM
#6

Jättefint träd flowergirl! Inte det minsta mesigt!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Annons:
SusannAlg
2/25/09, 2:20 PM
#7

Jag har gjort ett träd men inte i riktigt samma stil…. får ta fram kameran å fota…..

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Coturnix
2/25/09, 2:27 PM
#8

Ja gör det!

Iram
2/25/09, 9:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Här härjar också influensan med värk och feber, men jag gjorde iallafall nån slags ljusstake för blockljus. Var dock väldigt oinspirerad. Hoppas lusten kommer tillbaka snart, men det gör den då säkert! :-)

Kram på er!

mattiz73
2/25/09, 10:33 PM
#10

Blommorna blev inte jättebra men vi får se hur det blir i ett arrangemang!

Trädet var kanonfint Flowergirl!

SusannAlg
2/26/09, 1:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Här kommer mitt träd…..

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

flowergirl
2/26/09, 2:12 PM
#12

ÅÅÅ det här e ju så himla kul att få se alla olika stilar-jag älskar det!Skrattande#11 trädet ser ju ut som moder konst-häftigt!! sådana fina saker kan jag ej göra,måste ha allt på pricken riktigt- sån e jag…#9 jag trillar nog också dit snart på att ha lite pärlor i lufferiet när man ser Era saker, det blir liksom lite skön kontrast till den hårda tråden. Mvh flowergirl

mattiz73
2/28/09, 12:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

NU är blommorna färdiga så här kommer 2 bilder hur det blev!

Annons:
mattiz73
2/28/09, 12:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Och nästa bild!

joggman
3/1/09, 4:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Håller just nu på att snurra ihop ett antal hängande ljuslyktor med glashjärtan som förhoppningsvis ska säljas på Gregoriemarknaden i Östersund tors-lörd. nu till veckan.

joggman
3/2/09, 6:59 AM
#16

mattiz73, blommor i tråd är så praktiskt! Förutom ett par orkideer, (av en sort som tydligen ska vara väldigt svårskötta, men de är de enda jag lyckas hålla vid liv???) så har jag enbart blommor av järn.

Jag har sålt blommor som ska hängas runt halsen på studenter! Ett minne för livet!

mattiz73
3/2/09, 9:22 AM
#17

Det var ett bra tips! Vad använder du för tråd då? Material och tjocklek?

                                   Mad Bouncing Banana!

joggman
3/2/09, 10:21 AM
#18

Till själken använder jag 2mm tråd, kronblanden 1,5 och i mitten använder jag 0,7- 0,8 spoltråd som jag trär rocaillepärlor på. Jag tillverkar dem i både i brun, svart och förzinkad tråd.

Längst ute på själken gör jag en liten snurra att fästa bandet som ska hänga runt halsen på studenten.

mattiz73
3/2/09, 8:09 PM
#19

Har du ingen bild?

joggman
3/2/09, 9:07 PM
#20

Jag har lagt in en bild på blommorna under "Vad gör man av tråd?". Tre stycken i en vas.

Annons:
mattiz73
3/2/09, 9:10 PM
#21

OK. Ska dit och kolla direkt! Tack!

mattiz73
3/2/09, 9:12 PM
#22

Jag hittade dem! De var jättefina!

Hwinya
3/5/09, 11:38 AM
#23

#15 Vilka fina!! Vad avis man blir, snacka om att vara duktig med tråd!!

[Hellas]
3/5/09, 3:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

Nu kan jag äntligen visa upp min första alster, jag vill ju inte avvika från trenden härinne så självklart blev det en ljushållare *fniss*.

Det roliga är att jag inte visste från början hur formen skulle bli eller om det kanske skulle bli en skål så detta slöjdande har alla möjligheter att överaska till och med designern.

SusannAlg
3/5/09, 3:51 PM
#25

Det är väl härligt när själva saken man gör "själv" bestämmer vad den ska bli! Flört Å, den blev ju jättefin! Gillar pärlan som du kapslat in i själva foten! Sådana små detaljer lyfter oftast upp hela kreationen!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

isnornin
3/5/09, 7:41 PM
#26

#24 vilken fin:)

MVH Isnornin

[Hellas]
3/5/09, 7:49 PM
#27

Tack så mycket, jag är ganska glad själv över att det blev någonting färdigt och som man ju kan använda *S*.
Dessutom finns de magiska energierna inlagda i trådväven så att ljuset bara sprider värme och helandeFlört.
Just nu har jag påbörjat en skål som ska kunna vändas så att man även kan använda den till ett större blockljus.
Fast vem vet, det kanske bara blir en liten plutt när det väl är färdigt, man vet ju aldrig vart trådarna leder en.

Annons:
Tiia
3/6/09, 2:15 AM
#28

#24 Hellas,va fin din ljushållare är.Jag kan inte sluta,håller på nästan varje dag med nåtSkrattande

Iram
3/6/09, 10:27 AM
#29

Jättevacker, Hellas!! :-)

SusannAlg
3/6/09, 11:57 AM
#30

Jag håller på med att tillverka smycken eftersom att jag ska iväg till en mässa i Ulricehamn på söndag. Hoppas att jag lyckas sälja lite…. mycket menar jag ju förståsSkrattande

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

SusannAlg
3/9/09, 5:26 PM
#31

Jag sålde jättebra på mässan.

Det var en tjej där som sålde trådslöjdsgrejor. Hon hade gjort en superläcker brudbukett!!!!! Helt bedårande med olika färgade trådar! (Hade velat fota den… men det tröstade jag ju inte med…)

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Outrageous
3/11/09, 11:28 AM
#32

Åh det är så inspirerande att titta på vad alla skapar! :)

isnornin
3/11/09, 12:00 PM
#33

Jag försöker göra sjalnålar..

MVH Isnornin

SusannAlg
3/13/09, 9:25 PM
#34

Hemskt vad tyst det var här! Har alla trasslat in sej i sina trådar?Glad

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

Annons:
flowergirl
3/13/09, 10:04 PM
#35

Hej på Er! jag kan nog säga att jag har trasslat in mig…fick en beställning på några kakfat och jag blev först jätte glad, men sen slog tråkmånsen till och det var inte alls roligt att göra samma sak i flera dagar ( det tar ca 10 tim att göra ett vånings fat) Skrikandesmen nu är jag klar och kan göra vad jag vill igen. Det blir nog lite små pyssel, mina arma armar börjar att streka så jag skall ta det lite lungt. hoppas på att få lite inspiration från Er kära "luffare" mvh flowergirl.

joggman
3/14/09, 8:47 AM
#36

#35, Hoppas att du tog ordentligt betalt!!

flowergirl
3/15/09, 4:46 PM
#37

hej igen! jag tog 350 kr st för kakfaten, det är väl rätt ok, men knappast lönande. Just nu så tycker jag mest  att det är kul att det finns folk som gillar det jag gör. Jag inser ju att luffarslöjd fortfarande har lite låg status som hantverk trots att så vill många ha det..knepigt.Oskyldig

Coturnix
3/15/09, 7:03 PM
#38

Delat på tïo timmar gör en timlön på…Tja, utan idealister vore det inte mycket med världen. Men lite sorgligt är det att så fint hantverk värderas så lågt.

SusannAlg
3/16/09, 3:54 PM
#39

Jag tror ändå att luffarslöjd och trådkonst är på framfarten. Risken är väl att affärerna importerar billiga saker från utlandet.Obestämd

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

joggman
3/17/09, 4:19 PM
#40

Jag har sålt under några år nu och har den erfarenheten att helst får det inte kosta mer än 100kr, gärna under 100kr. Så det gäller att hitta på produkter som går fort att tillverka, så man kan sälja billigt. Man måste komma med något nytt och gärna lite annorlunda.

Klassisk trådslöjd som ljusstakar och sådant är oerhört svårt att sälja, det är bara speciella kunder som köper det, inte den stora massan. Stora saker går det inte att få en vettig timpenning för, och jag har helt slutat ta med mig sådant på marknader. Säljer bara sådant på beställning. Jag tar minst 800 kr för ett trevåningsfat.

Det finns mycket  svetsat och maskinframställd trådslöjd att köpa billigt, så därför gäller det att sticka ut, grejjerna får inte se ut som de maskinframställda produkterna, Då köper hellre folk det till en billigare penning, man vill ju ha något unikt om man betalar en slant.

flowergirl
3/18/09, 10:35 PM
#41

Hej!#joggman-med all respekt för det du gör,jag tycker du är otroligt duktig och verkar vara en driven affärskvinna men vi är ju alla olika som personer.Jag är väldigt fascinerad av luffarslöjd och dess enkla skönhet och tillbringar mycket av min lediga tid i pysselrummet,men ifrån det till att ha ambitionen om att det skall bli någon lönanade extra inkomst har aldrig varit tanken.  

 Tycker att det är kul å klura ut nya modeller och lösningar men blir snabbt uttråkad, så någon massproduktion av säljande små saker kommer nog aldrig att bli min avdelning.Detta är min hobby och bör nog så förbli. Pengarna till det dagliga brödet och lite till tjänar jag på mitt "vanliga" jobbFlört. Lev väl Mvh flowergirl 

Annons:
Coturnix
3/19/09, 9:44 AM
#42

Liten,-liten-visp.jpg
En liten visp gjorde Nils igår kväll. ;)

isnornin
3/19/09, 10:15 AM
#43

å så fin! ( vad tar han för en sån visp?)

MVH Isnornin

joggman
3/19/09, 9:57 PM
#44

Hej flowegirl, svaret var inte riktat direkt till dig, utan mer till #39 och hennes funderingar .Glad

flowergirl
3/19/09, 10:41 PM
#45

-okidoki, vad bra jag kände mig lite träffad, Skrattande

siddelina
3/21/09, 6:20 PM
#46

Jag gjorde trädgårdsänglar häromdagen som får sprida ljus och harmoni över min lilla täppa Skrattande

flowergirl
3/21/09, 9:28 PM
#47

Det lät mysigt!! kan vi inte få se en liten bild till så kanske vi också blir lite harmoniska Kyss…mvh flowergirl

Coturnix
3/23/09, 10:42 PM
#48

Kopparvisp.jpg

Kopparljusstake och kopparvisp… vispen får man använda till giftiga brygder!:) Heja Nils, själv gör jag papper.

Annons:
isnornin
3/24/09, 8:22 AM
#49

#48 fantastiskt!!! (kommer du att ha med dig papper på träffen?)

MVH Isnornin

Tiia
3/24/09, 4:04 PM
#50

#48 Snyggt med koppar

Outrageous
3/25/09, 11:27 PM
#51

#48 hur gör han egentligen "snurrorna" på visparna?? Måste vara jättesvårt att få jämnt!

Coturnix
3/26/09, 8:05 AM
#52

#51 Snurrar tråden tätt runt en rundstav av den storlek man vill ha.

Outrageous
3/26/09, 10:46 AM
#53

#52 Åh vad smart :) Han är så skicklig som får det så jämnt hela tiden! Allt jag gör blir buckligt.

Coturnix
3/26/09, 12:04 PM
#54

Allt jag gör i trådslöjd blir också buckligt. Olika stilar har sin tjusning, personliga blir föremålen och det är det finaste av alltihop!;)

En annan sak är ju att ju mer man lär sig att behärska det material man vill arbeta med ju större möjligheter blir det att förverkliga de idéer man har.

Coturnix
3/27/09, 11:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Nils jobbar på med vispar!;)

Just nu trådas det på en skål?
Själv ska jag försöka skärpa till mig och våga pröva att göra en fågel!;)

Annons:
mattiz73
3/28/09, 12:12 AM
#56

Går visparna att använda till matlagning?

Vill han sälja en?

Jag har en grane som ville köpa en av mig men jag har aldrig gjort en visp så det blev ingen affär men dessa kanske hon är intresserad av.

Coturnix
3/28/09, 12:26 AM
#57

Kopparvispen är jag ju skeptisk till:P Den anser jag bara går att använd till att vispa giftiga brygder med:)

Vad säger ni erfarna slöjdare? Vilka material går att använda till matlagningsvispar?

isnornin
3/28/09, 6:49 PM
#58

Vad tar han för en visp?

MVH Isnornin

Coturnix
3/28/09, 7:03 PM
#59

Ja vad "tar" man för en visp?Obestämd Eller , vad "ger" man för en visp?
Vi kanske ska ha en sån här mini "tradera" här på trådslöjd?! Så kan vi testa marknadsvärdet på prylarna?!
Vi trådslöjdare lär ju inte undervärdera sakerna, hmm. å andra sidan…
Köper man massproducerat så kan det kosta ingenting, handlar man på hemslöjdsaffär så är det dyrt.

Klassas det som konst så blir det ännu värdefullare.

Hm. Jag ska rådgöra med en rådgivare;)

Annars kan man byta saker med varandra. Det är också en god idé.

mattiz73
3/28/09, 8:34 PM
#60

Jag kan tänka mig att byta en prinsesskrona mot en visp! De finns i mitt fotoalbum här på iFokus.

siddelina
3/28/09, 10:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

Här kommer en bild på min trädgårdsängel!

Coturnix
3/28/09, 11:17 PM
#62

#60 Jättefina saker på din sida! Prinsesskronan är så söt!
#61 Härlig ängel!

Annons:
mattiz73
3/29/09, 12:11 AM
#63

Tack Coturnix! Jag har pm:at dig! Jag hittade med en passande kartong annars hade det blivit tufft att skicka!

Iram
3/29/09, 2:04 PM
#64

Vilka vackra grejer!

Jag var ju på påskmarknad igår och sålde trådhönor. Idag tror jag att jag ska tillverka mig en egen höna att behålla hemma. En extra pimpad påskpulla med många pärlor på! :-)

Coturnix
4/4/09, 12:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Nils gör halsband och armband med enligt mig finurliga "knäppen" allt i ett.

mattiz73
4/4/09, 1:27 AM
#66

Jättetuffa! Hälsa Nils att grannen älskade vispen!

isnornin
4/7/09, 11:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Nu äntligen! Jag har gjort en lykta som ska bli födelsedagspresent.

MVH Isnornin

flowergirl
4/7/09, 11:53 AM
#68

Vilken snygg! grattis till den som får en sån fin presentFlörtvad praktiskt att du har en glaskopp i botten till  ljuset för det är inte lätt att få bort stearin från luffarstakarna…Mvh Mia

isnornin
4/7/09, 11:58 AM
#69

Tack Mia, ljuset har jag köpt på Åhléns, jag tror de kostar 5 kr st. Jag tycker att de är bättre än värmeljus (de är så lätta att de flyttar sig så lätt;)

MVH Isnornin

Annons:
SusannAlg
5/6/09, 4:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Gjorde en liten ängel….. inte så vacker… men det var kul att leka lite med tråden.

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

luffarelisa
5/8/09, 12:41 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Jag sitter och "virar" en fågel just nu… Lägger ut en bild på en annan fågel Glad

joggman
5/8/09, 10:21 AM
#72

#72 Din ängel är jättefin!!!

#71 Ser ut som den är tillverkad i södra Jämtland!! Är du den person jag tror??

isnornin
5/8/09, 10:45 AM
#73

Vilken vacker fågel!

MVH Isnornin

vildarosen
5/8/09, 9:52 PM
#74

Jag har gjort två ljuslycktor o en liten rökelse ställ till att ställa i en kruka me sand i …..o en hängande ljuslyckta…. imån ¨å blir det att åka in till panduro än då o få tag på lit emer tråd…. Detta är ju skitkul ju!!!Skrattande

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

isnornin
5/8/09, 10:18 PM
#75

#74 vad roligt att du tycker det :)

MVH Isnornin

vildarosen
5/13/09, 12:49 AM
#76

Ja det är det!! Håller på me skål nu o ska  leta upp sladden till kameran så jag får visa upp mitt oxå… Såg att slöjddetaljer har svart virrtråd,gissa vem som har gjort beställning!!Skrattande

Mvh Rosen

Vild är vinden som tar mig ifrån dig!

 Vildarosen medarbetare reumatism ifokus

 

Annons:
isnornin
5/13/09, 11:07 AM
#77

Tomatspiraler måste jag få till, och amplar att ha ute!

MVH Isnornin

Coturnix
5/21/09, 4:55 PM
#78

Nils kakfat
Nils-kakfat.jpg

flowergirl
5/21/09, 6:01 PM
#79

Men ååå vilket tålamod den mannen måste ha…sitta och vira denna tunna tråd varv efter varv, jätte vackert så sprött och sirligt.

Själv så håller jag på och bånglar med tråd 3mm som skall bli en lövkorg typ "korrebo" tycker att dom är så snygga!!Tungan ute

Hyrrokkin
6/16/09, 1:41 AM
#80

En liten drake på en klippa! :)

Nästa projekt blir nog en meterhög dansande trana.

SusannAlg
7/12/09, 6:22 PM
#81

hyrrokkin den draken vill vi gärna se!Skrattande

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

MarsFire
7/12/09, 7:42 PM
#82

Vilka otroliga saker ni skapar!

Jätte vackra!

isnornin
7/16/09, 10:10 PM
#83

Nu är det tema på trådslöjd! Servettringar!!! Titta närmare på startsidan o visa era bidrag där:)!!

MVH Isnornin

Annons:
SusannAlg
1/24/10, 6:05 PM
#84

Hemskt vad tyst det är på denna sidan??? har alla fastnat i sina trådar… fniss…

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

isnornin
1/25/10, 9:45 AM
#85

ja kanske det;)

MVH Isnornin

PysselLotta
2/6/10, 5:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Hej! Här kommer en bild på några ljusstakar som jag knåpat ihop. /PysselLotta

flowergirl
2/6/10, 8:33 PM
#87

Hej pyssellotta:

Vilka party stakar!!coola, vad är det för band/snöre du har dekorerat med?

mvh Mia

PysselLotta
2/7/10, 5:13 PM
#88

Hej Mia!

Det är en färgad spoltråd, 0,5 mm som jag tidigare köpte på Hornbach, Blomsterlandet och/eller Plantagen - men de verkar inte ha så mycket sånt nuförtiden…Gråter.

PysselLotta

joggman
2/10/10, 9:43 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Jag tog en liten paus i allt kommersiellt producerande och tillverkade mig en liten ljusstake för julgransljus.

Att leva på sin hobby innebär tyvärr att det nästan aldrig blir någon tid över för fritt skapande. Allt ska gå fort att tillverka för att få ner priset så att folk handlar.Rynkar på näsan

flowergirl
2/10/10, 11:55 AM
#90

#89 trist att läsa om ditt dilemma men det är väl den krassa verkligheten!! jag känner så väl igen mig fast jag bara har "sålt" i ca 1år nu. Saker som tar mer än 4timmar att göra blir svår sålda om man vill ha en förtjänst….och luffarslöjd tar lite tid.

Snart måste jag nog bestämma mig för om det här skall vara min extra inkomst eller mitt konsthantverk för annars så kommer jag också att hamna i serieproduktionskarusellen och den gör mig så uttråkad.

Ett tag höll jag på att dumpa priserna men så tänkte jag,nä så fan heller!! vill folk ha hantverk så får man faktiskt betala annars så gör jag ju mina med systrar en otjänst och nedvärderar mig själv.

Hoppas att du tar lite mer pauser om det går, för du gör väldigt fina saker joggman.

Mvh mia

Annons:
EwaTrad
2/10/10, 11:13 PM
#91

#89 Fin och välgjord ljusstake! Fortsätt skapa!

Mvh Ewa

joggman
2/13/10, 9:01 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Nu har har jag snöat in mig på artiklar till små julgransljus, inspirerad av flowergirls blogg, där det finns ljushållare till dessa små ljus. De blir ju så behändlig storlek på ljusstakar och kronor till de små ljusen.

Nu ploppar det fram ljusstakar och ljuskronor här hemma, några får nog följa med mig på mässa nästa helg. Och jag hoppas att de säljer, sådant vet man ju inte innan.

Här kommer en bild på en miniljuskrona.

flowergirl
2/13/10, 5:25 PM
#93

vilken fin!  det här är äkta luffarslöjd tycker jag Glad, kul att jag har inspirerat ett proffs hi hi och lycka till nu på mässan.

mvh flowergirl

joggman
2/14/10, 9:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Så blev det även en minikandelaber i samma stuk, den ska få åka med mig på mässan.

EwaTrad
3/15/10, 10:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Hej!

Detta är vad jag sysslat med den senaste tiden.

KramizGladEwa

isnornin
3/16/10, 5:08 PM
#96

# 95 vilka fina:)

MVH Isnornin

gummimamma
3/20/10, 12:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Jag har vevat ihop kakfat!

Annons:
gummimamma
3/20/10, 12:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

…och frukt/grönsaksfat.

gummimamma
3/20/10, 12:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

…och godisskål. Hade godis i den, men hann äta upp dem innan fotografering ;o)

SisslaVissla
3/21/10, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#100

Här är en riktig nybörjare, men jag har länge velat prova, och idag gjorde jag det. Och ja, nu är jag fast i trådträsket också. Jag gjorde en lyckta med lite blandade trådar, för jag orkade inte vänta på slöjddetaljer, man tager vad man haver….. och så här blev det. Jag är riktigt nöjd för att vara den allra första=)

Och jag måste bara säga, tack för all inspiration ni gett mig. Ni är så proffsiga.

isnornin
4/11/10, 11:11 AM
#101

#100 Vilken fin ljuslykta:)

MVH Isnornin

gummimamma
4/11/10, 1:47 PM
#102

Det är kul med luffarslöjd, för man kan använda så många olika sorters trådar, pärlor och annat och få olika effekter. Och man behöver inte köpa dyra material och verktyg för att lyckas få bra resultat. Verktygen kanske man har redan hemma, eller så kan man hitta billigt på loppis eller stormarknad. Ståltråden kostar inte mycket. Pärlor hittar jag också på loppisar ofta för mycket billig peng. Då i form av halsband, som jag "slaktar". Man kan även använda olika sorters garn, som man flätar in i luffarslöjden. Eller tunna pilgrenar. Ja, bara fantasin kan sätta stop på vad allt man kan använda till att tillverka sina luffarslöjdsalster!

Upp till toppen
Annons: