Annons:
Etikettsmycken-av-trådarbete
Läst 5434 ggr
joggman
3/2/09, 10:30 AM

Halsband av järn och indiska pärlor

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Förutom att jag tillverkar små änglar av råjärn som halsband och örhängen så brukar jag även göra halsband av 1,5 mm tråd och handgjorda indiska glaspärlor (de brukar ha tillräckligt stort hål för tråden)

Inte alls svårt och med oändliga möjligheter.

Annons:
SusannAlg
3/2/09, 12:13 PM
#1

Jättefina!

Följ mej gärna på Instagram  Ideal_smycken

mattiz73
3/2/09, 8:08 PM
#2

Jag håller med talaren ovanför! Vad duktig du är! Jag vill oxå kunna det där! Använder du en wig (jig) när du gör din smycken?

joggman
3/2/09, 9:02 PM
#3

Vad är en wig?

Jag använder plattång och näbbtång.

mattiz73
3/2/09, 9:16 PM
#4

Det är en sorts mönstermall! En platta med en massa hål och i dem sätter du i en massa pinnar och sen snurrar du tråden runt dem.

http://www.wigjig.com/jewelry-tools/index.html Här kan du se hur det bli när det är färdigt!

http://www.wigjig.com/jewelry-tools/WJU/encyclopedia/jigs/jigscomparison1.htm Här ser du hur en jig ser ut! Jag funderade på att köpa en men jag vet inte!

spindelfot
3/3/09, 2:47 AM
#5

man borde ju kunna göra så att man spikar spikar på en planka också, eller liknande.

spindelfot, medarbetare på Druid & Shaman och Häxor ifokus

joggman
3/3/09, 8:19 AM
#6

Jag tror att 1,5 mm tråden är på tog för hård att linda runt en sådan manick. Men det går säkert bra med de trådar som man använder till smyckestillverkning, det brukar ju vara koppar och silver.

Annons:
mattiz73
3/3/09, 8:13 PM
#7

Grejen är med em jig att du kan flytta piggarna efter det mönster du vill ha just då! Annars behöver du ju ha ett antal sådana spikplattor och det har iaf inte jag plats för här hemma!

altrheio
3/24/09, 5:52 PM
#8

Jätte snygga! Va häftiga dom är :P

Cornish-rex
8/31/09, 11:23 PM
#9

Jättefina, vad duktig du är!

ajax07
9/4/09, 12:31 PM
#10

Jag vill så gärna försöka!

De är ju så snygga!

Var köper du materialet?

joggman
9/8/09, 1:59 PM
#11

Indiska handgjorda glaspärlor brukar gå att få tag på i de flesta pärlbutiker och även på Tradera. Det går ju naturligtvis bra med andra pärlor också, med de måste ha ett stort hål. Tråd (järn 1,5 mm) finns hos järn- och bygghandlare.

B
8/3/23, 11:43 AM
#12

#2: Welcome to Luvme Hair's Blonde 613 Wig collection, where we offer the finest quality 613 Blonde Wigs in various styles including straight and body wave. Our wigs are perfect for those who want to stand out with a youthful and distinctive look. The 613 blonde is a natural hair color achieved when the melanin is removed from natural hair. This color is not only popular in the world of fashion but also adds a touch of novelty and freshness to your look. We ensure that our wigs are processed carefully to minimize shedding and maintain the hair's natural texture.

Elevate your style with vibrant Luvme Hair 613 wigs - versatile, realistic, high-quality hair for an instant transformation. Shop now!
Upp till toppen
Annons: