Annons:
Etikettbilder-på-trådslöjd
Läst 5712 ggr
Annisangel
6/9/14, 3:35 PM

Så kul!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här produceras brödnaggar eller vad de kallas. Det jag funderar på är om det spelar nån roll vilket material inför användning? Inplastat ståltråd eller vanlig… Gammal tråd eller ny? Nån som vet? Kram

Många Goa Kramar

Annisangel

Annons:
ecirtaeb
6/12/14, 10:51 PM
#1

Jag hade satsat på rostfri tråd , oplastad , till taggarna . Känns som att plasten lätt kan bli äcklig annars . Vad man har där uppe spelar väl mindre roll , men även där är rostfritt att föredra om den ska hålla länge . Annars är den garanterat rostig efter en disk . :P
Har dock aldrig gjort naggar , eller använt dem , men det materialvalet hade jag gjort iaf . :)

Annisangel
6/13/14, 6:18 AM
#2

Tack för inlägg!! Mycket bra tankar!! ;)

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
6/16/14, 1:08 PM
#3

Gick in på byggmax och han sa att galvaniserad matråd har en livslängd på ca 5 år, rostfri ca 20 år men att rostfri ståltråd är svårt att få tag på…

Många Goa Kramar

Annisangel

Annisangel
6/16/14, 1:09 PM
#4

Hehe, galvaniserad najtråd ska det stå!!!!!!

Många Goa Kramar

Annisangel

Veda
6/23/14, 10:43 AM
#5

Men är galvat bra till sånt man ska äta? Jag skulle satsa på rostfri tråd om du ska sälja. Kolla om inte Slöjddetaljer har rostfri tråd.

ecirtaeb
6/23/14, 2:12 PM
#6

Ett annat tips är att prata med någon som arbetar i verkstadsbranchen . Vill minnas att det finns rostfri svetstråd nämligen , som kanske kan vara svår att få tag i för privatpersoner .
Rostfritt är verkligen att föredra till att ha i närheten av mat . Jag menar , det finns ju inte galvade bestick direkt . :P

Annons:
Annisangel
6/24/14, 9:08 AM
#7

Tack för input om rostfritt och mat!!! Nej man vill ju inte bli galvad inuti!! :)

Många Goa Kramar

Annisangel

Upp till toppen
Annons: